مدل گچبری سقف پذیرایی

معرفی جدید ترین مدل های گچبری

اتاق پذیرایی در واقع مهم ترین قسمت هر خانه است و همه ما سعی میکنیم پذیرایی خانه مان را با بهترین لوازم و اکسسوری ها آراسته کنیم. نسبت به بقیه قسمت های خانه وقت بیشتری را برای طراحی دکوراسیون آن اختصاص می دهیم چرا که این قسمت خانه مکانی است که در معرض دید مهمان ها قرار می گیرد. علاوه بر مبلمان، فرش ها و دیوارها قسمتی که بسیار جلب توجه میکند سقف پذیرایی است. روش های مختلفی برای دیزاین سقف پذیرایی وجود دارد که یکی از زیباترین آن ها استفاده از گچبری های زیبا و هنرمندانه است. اگر شما هم تصمیم دارید از گچبری برای زیباسازی سقف پذیرایی خود استفاده کنید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع گچبری سقف پذیرایی

ایرانیان از زمان های قدیم  تا به امروز علاقه بسیاری به هنر گچ بری داشته اند. به طوریکه در حال حاضر نیز کمتر خانه ای پیدا می شود که هیچ جلوه ای از هنر گچبری در آن وجود نداشته باشد. به خصوص در گذشته در خانه های قدیمی جلوه های بسیار زیبایی از این هنر بر روی دیوارها و سقف خانه مشاهده میشد. گچ بری برای سقف به سبک های مختلفی انجام می شود  از جمله:

  • گچبری هشته یا برهشته
  • گچبری معرق
  • گچ بری لایه ای
  • گچ بری کلوخی

در انتخاب گچبری سقف پذیرایی به چه نکاتی دقت کنیم؟

زیرسازی کار: برای اجرای یک طرح گچبری تمیز و هنرمندانه در ابتدا بهتر است سطح کار را بررسی و ایرادات آن را برطرف کنید.

سبک کلی دکوراسیون منزل: طرحی که برای گچبری سقف پذیرایی انتخاب میکنید باید با فضای کلی و لوازم مورد استفاده در خانه شما هماهنگ باشد تا هارمونی زیبایی ایجاد کند. اگر سبک خانه شما کلاسیک است برای گچ بری سقف هم باید از طرح های زیبای کلاسیک استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است بهتر است از طرح های ساده تر و مینیمال استفاده کنید.

توجه به رنگ دیوارها: اگر میخواهید بخش هایی از گچبری را رنگ کنید یا بر روی گچ بری از پتینه کاری استفاده کنید بهتر است رنگ های انتخابی شما با رنگ دیوارها تناسب  و همخوانی داشته باشد.

 

انواع گچبری سقف پذیرایی

گچبری سقف پذیرایی مستطیل

یکی از قدیمی ترین و مرسوم ترین طرح ها برای گچ بری سقف استفاده از طرح مستطیل شکل است.  طرح های مستطیلی در عین ظرافت و زیبایی ساده تر از انواع دیگر هستند و به دلیل همین سادگی طرفداران بسیاری دارند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

گچبری

 

گچ بری سقف پذیرایی دایره ای

مدل های دایره ای نیز از جمله مدل هایی هستند که بسیار مرسوم هستند و  در طرح های بسیار متنوع اجرا می شوند. گچبری سقف دایره ای معمولا در خانه های بزرگ تر اجرا می شود و زیبایی سقف و خانه را دو چندان میکند.

گچبری

گچ بری دور لوستر

شاید بتوان گفت رایج ترین نوع گچبری سقف پذیرایی گچبری دور لوستر است. که اجرای آن به ارتفاع سقف و مساحت آن بستگی دارد و  در واقع یک سبک کلاسیک به شمار می رود. یک مزیت مهم گچبری دور لوستر این است که به کمک آن می توان سیم کشی های اضافی را  پوشاند و در مرکز سقف خانه یک تصویر هنرمندانه و زیبا خلق کرد.

گچبری

سبک های مورد استفاده در گچ بری سقف

مدل گچبری سقف ساده 

امروزه بسیاری از افراد علاقه مند به سبک های مدرن هستند و سعی میکنند در طراحی فضای خانه یا محل کار خود  از لوازم و طرح های ساده و به دور از شلوغی و پیچیدگی استفاده کنند. این افراد میتوانند از طرح های گچبری بسیار ساده و ظریف  و رنگ های سفید و خنثی برای تزیین سقف استفاده کنند.

گچبری سقف

مدل گچبری سقف کلاسیک و سنتی

در حقیقت میتوان گفت که زیباترین طرح های گچ بری سقف را می توان در سبک کلاسیک مشاهده کرد. استفاده از طرح های پیچیده تر  با ظرافت بیشتر، از ویژگی های منحصر به فرد سبک کلاسیک است. البته معمولا این سبک ها مناسب خانه های بزرگ  هستند.

گچبری

استفاده از نورمخفی در کنار گچبری سقف

فرقی نمی کند شما  از طرح های سبک کلاسیک استفاده کرده اید یا سبک مدرن. در هر دو حالت می توانید برای زیباتر کردن کار از نوارهای نورمخفی استفاده کنید و زیبایی کار را دوبرابر کنید . استفاده از نورمخفی به خصوص در  طرح مستطیلی و طرح های ساده سبک مدرن بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود.

گچ بری نور مخفی سقف می‌تواند به شکل گچبری نور مخفی لوستر، گچبری نور مخفی دندان موشی سقف، گچبری نور مخفی مارپیچ سقف، گچبری نور مخفی سقف طرح ستاره، گچبری نور مخفی سقف سلطنتی و گچبری نور مخفی ساده سقف باشد.

هزینه گچبری سقف پذیرایی چقدر است؟

هزینه گچ بری سقف پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می توان متراژ  و مساحت مکانی که میخواهیم گچبری انجام دهیم، پیچیدگی و میزان ظرافت طرح انتخابی ، کیفیت مواد و ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از رنگ، پتینه یا آینه کاری در ترکیب با گچ بری و….را نام برد . طرح های کلاسیک اگر به صورت دستی نیز انجام شوند چون یک اثر هنری بسیار ارزشمند نیز محسوب می شوند احتمالا هزینه بیشتری خواهند داشت. اما در عین حال این طرح ها بسیار ارزشمند و زیبا هستند.

اگر در فکر اجرای گچ بری برای سقف خانه خود هستید و برای انتخاب طرح ، برآورد هزینه یا  انتخاب یک مجموعه توانمند و باتجربه برای اجرای پروژه نیاز به  مشاوره دارید میتوانید با مجموعه موتیف دکور تماس بگیرید و با خیال راحت پروژه خود را به هنرمندان باتجربه ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *