پتینه کاری روی گچبری

از گذشته تا به الان ایرانیان به خلق اثرات هنری بسیار زیبایی معروف هستند، که گچبری نیز یکی از همین هنر های بسیار مجذوب کننده و خاص است، که شما می توانید توسط گچبر های هنرمندی همچون گروه موتیف دکور به خلق این آثار زیبا در خانه خود بپردازید. گچ بری شامل زیر مجموعه های زیادی است، که یکی از آن ها پتینه کاری می باشد. اگر شما هم می خواهید با مفهوم پتینه کاری آشنایی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پتینه کاری چیست؟

در مبحث دکوراسیون داخلی پوشش های متفاوتی برای پوشاندن دیوار ها وجود دارد، مانند رنگ، کاغذ دیواری و … که در میان آن ها به جرات می توان گفت که پتینه کاری یکی از پر طرفدار ترین پوشش ها برای دیوار ها است، که برای پوشش دهی قسمت های مشخصی از خانه شما اجرا می شود. البته پتینه کاری را می توان یکی از زیرمجموعه های هنر گچ کاری ساختمان دانست، که در ساختمان های مسکونی و منازل بر روش سقف ها و دیوار ها اجرا می شود. چرا که تکنیک پتینه می تواند نمای زیبا تری به دیوار ها و سقف ها بدهد، و ناصافی ها را از بین برده و موج ها و ترک خوردگی های دیوار را می پوشاند.

انواع پتینه گچبری

پتینه کاری روی گچبری یک هنر دستی و با ارزش است، که شما می توانید برای خانه خود از این هنر زیبا استفاده کرده و نمایی بسیار شیک به منزل خود ببخشید، به طوری که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. پتینه کاری بر روی گچبری دارای مدل های متفاوتی است، که سایت اینترنتی موتیف دکور قصد دارد به معرفی آن ها بپردازد.

پتینه سنتی

از خصوصیت های بارز پتینه گچبری سنتی می توان به خصوصیت هایی مانند، استفاده از طرح های اسلیمی و قدیمی مانند گل، بوته و پرنده اشاره کرد. این گچبری بیشتر در مکان های تاریخی، مذهبی و سفره خانه ها استفاده می شود، چرا که دارای طرح های شلوغ و پر نقش و نگار است. البته گاهی اوقات برخی از افراد به این سبک علاقه خاصی نشان می دهند و برای خانه ها نیز استفاده می کنند.

پتینه کلاسیک

در سبک گچبری به روش پتینه کلاسیک معمولاً از ورق های طلا، مس، برنج و برنز استفاده می کنند. این سبک بیشتر مورد پسند کسانی است، که به کهنگی و اثرا کلاسیک علاقمند هستند. در این سبک از پتینه کاری از طرح های شلوغ با رنگ های تند برای ایجاد زرق و برق و جزئیات بیشتر استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که بدانید، گچبری کلاسیک بیشتر مناسب فضاهای بزرگ با دکوراسیون های خلوت می باشد، و از این نوع پتینه کاری بیشتر در سقف خانه ها استفاده می شود.

پتینه کاری روی گچبری

پتینه نئو کلاسیک

این نوع پتینه کاری، یکی از جدید ترین نوع گچبری تلقی می شود، که ترکیب پتینه کاری مدرن و کلاسیک می باشد. در پتینه گچبری نئو کلاسیک خبری از شلوغی طرح های گچبری کلاسیک نبوه و از تزئینات کم تری استفاده خواهد شد، همچنین استفاده از ورق طلا در این سبک به هیچ وجه دیده نخواهد شد.

پتینه کاری روی گچبری
پتینه کاری روی گچبری

پتینه مدرن

پتینه گچبری مدرن یکی از سبک ها بسیار شیک و خاص است، که عمدتاً به رنگ و طرح خاصی محدود نخواهد شد. به طور کلی در این سبک از طرح های ساده و با رنگ های ملایم استفاده می شود. البته گروه موتیف دکور برای زیبایی هرچه بیتر این سبک از هنر نور های مخفی، ورق های طلا و آلومینیوم استفاده می کنند.

پتینه کاری روی گچبری

مطمئناً شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در گذشته برای زیبایی منزل و تغییر دکوراسیون خود از خدمات گچبری استفاده کرده اید؛ و بعد از گذشت چندین سال از نمای ساده گچبری خانه خود خسته شده اید و قصد تغییر دوباره دکوراسیون منزل خود را دارید. اما گروه موتیف دکور این مژده را به شما می دهد که لازم نیست در این شرایط هزینه زیادی را بابت این کار بپردازید، چرا که شما می توانید با استفاده از هنر پتینه کاری زیبایی و جان دوباره ای به منازل خود ببخشید.

پتینه کاری اتاق خواب

اتاق خواب را می توان یکی از قسمت های اصلی و مهم خانه دانست که همیشه باید فضایی دلنشین و آرامش بخش داشته باشد، تا به محض وارد شدن به آن تمامی استرس ها ناراحتی های شما از بین برود. یکی از راه هایی که می توان این شرایط را برقرار کرد، اجرای پتینه بر روی سقف و دیوار اتاق خواب است، که می تواند زیبایی و آرامش بسیار خاصی به این فضا ببخشد.

پتینه دیوار

یکی از جذاب ترین راه های تغییر دکوراسیون منازل پتینه کاری دیوار است، چرا که رنگ هایی که در این هنر استفاده می شوند می توانند تاثیر زیادی در دلنشینی خانه داشته باشند. پتینه بر روی دیوار علاوه بر زیبایی می تواند به رفع عیوب دیوار کمک کند. پتینه جلوه ای خاص و اعیانی دارد، و می تواند حسی قدمتی به خانه شما ببخشد، اما در همین حال ظاهر شیک و سبک کلاسیک خود را به خوبی حفظ می کند.

پتینه کاری روی سقف

سقف منازل یکی دیگر از قسمت هایی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون و زیبایی خانه داشته باشد. و شما می توانید با استفاده از تکنیک پتینه کاری روحی تازه به آن ببخشید. همانطور که در بالا گفتیم پتینه کاری شامل سبک های مختلفی است و شما می توانید طبق سلیقه و دکوراسیون منزل خود از سبک مورد نظرتان استفاده کنید.

پتینه کاری روی گچبری
پتینه کاری روی گچبری

سخن پایانی

خانه یکی از آرامش بخش ترین مکان هایی است که شما می توانید در آن حضور داشته باشید و با خانواده عزیز خود لحظات شیرینی را در آن سپری کنید. شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی مانند پتینه کاری به زیبایی و دلنشین بودن خانه خود بیفزایید و آن را برای افراد خود خواستنی تر کنید. اگر شما هم مایل به انجام پتینه کاری در ساختمان و منازل خود هستید، فقط کافیست این کار مهم را به گروه حرفه ای موتیف دکور بسپارید، و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *